You are currently viewing فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز

فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز

 

فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز با شعار (جهانی عاری از ایدز؛ مادر سالم، کودک سالم) به دبیری بهناز پورنگ، منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره، متن فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز به شرح زیر است:

همه‌گیری ایدز از قریب چهار دهه پیش تاکنون ده‌ها میلیون نفر را درگیر خود کرده و به یکی از چالش‌های بزرگ بهداشتی و اجتماعی بدل شده است. کشور ما نیز از سه دهه قبل، میزبان این عفونت شد و ازلحاظ همه‌گیرشناسی اکنون در مرحله‌ همه‌گیری متمرکز به سر می‌برد. برای کنترل این بیماری در کشور ما از حدود بیست سال پیش برنامه‌ای با شرکت دست اندرکاران متولی نگاشته شده و در حال حاضر چهارمین برنامه کشوری در حال اجراست.

به صفر رساندن انگ و تبعیض نسبت به مبتلایان ایدز و همچنین به صفر رساندن موارد جدید عفونت، سه هدف اصلی است که جهان در راه آن می‌کوشد. یکی از اهداف برنامه کشوری، برای کنترل ایدز، حذف انتقال آن از مادر به جنین است که این مهم با جدیت در حال انجام است.مراقبت و درمان زنان باردار مبتلا در طی بارداری، انجام عمل سزارین و پرهیز از شیردهی، سه راهکاری است که خطر انتقال اچ آی وی را از مادر به جنین به حداقل می‌رساند. البته پیش‌نیاز این اقدامات، شناسایی به هنگام زنان بارداری است که نادانسته به این عفونت مبتلا هستند.

با توجه به جایگاه خاص هنر و ارتباط ملموس میان هنرمندان و مخاطبان آنان در اجتماع و تأثیرات هنر در رشد آگاهی و پیشرفت اهداف بشردوستانه، برآن شدیم تا از طریق زبان هنر، وظیفه اجتماعی خود را در این راستا ایفا کنیم. با امید به اینکه جامعه‌ای سالم و دور از هرگونه آسیب اجتماعی داشته باشیم.

آموزشگاه هنری پویندگان با همکاری و مشارکت برج میلاد تهران و حمایت دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران (UNAIDS) و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اداره سلامت و پشتیبانی اساتید مطرح کشور و هنرمندان فرهیخته به مناسبت روز جهانی ایدز، جشنواره نقاشی «روبان قرمز» را با محوریت «مادر و کودک» و با شعار «نسلی عاری از ایدز؛ مادر سالم کودک سالم» در دو بخش رقابتی و حمایتی با حضور اساتید مطرح کشور در اسفندماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌کند.