You are currently viewing کارگاه علمی، تخصصی و اجتماعی “مادر، کودک، اچ آی وی

کارگاه علمی، تخصصی و اجتماعی “مادر، کودک، اچ آی وی

کارگاه علمی تخصصی اجتماعی “مادر، کودک، اچ. آی . وی” به منظور پیشگیری از بیماری ایدز و به همت گروه احیا متشکل از انجمن‌های توان یاب و احیای ارزش‌ها با حضور جمعی از مسئولان دولتی و غیردولتی دیروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

“انتقال ویروس “اچ‌آی.وی” از طریق اعتیاد تزریقی در سال‌های ۸۴ و ۸۵ حدود ۲۲درصد بود که با انجام برنامه‌های خاص اکنون به ۱۳/۸ درصد کاهش یافته است و این جای امیدواری دارد.”
به گزارش خبرنگار اطلاعات، دکتر پروین افسر کازرونی، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان مطلب بالا در همایش حمایت و یاری از آسیب‌دیدگان اجتماعی که در برج میلاد برگزار شد،افزود: اما متاسفانه آمارها نشان می دهد درصد افرادی که در سال‌های اخیر از طریق روابط جنسی به “اچ‌آی‌وی” مبتلا شده اند، خیلی بیشتر از مبتلایان از طریق اعتیاد تزریقی است.
وی با بیان این که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۴۲ درصد مبتلایان از طریق روابط جنسی و ۳۷ درصد با تزریق، ویروس اچ.آی.وی گرفته اند، تصریح کرد: این در حالی است که تا اول تیرماه، ۶۶ درصد از طریق اعتیاد تزریقی و فقط حدود ۱۹ درصد از طریق روابط دچار این بیماری شدند.

دکتر وحید جهانمیری ن‍‍‍ژاد مشاور فرهنگی اداره ایدز وزارت بهداشت و مدیر عامل باشگاه سلامت نوجوانان پسر تهران هم در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اطلاعات گفت: متاسفانه ایدز اولین عامل مرگ نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ سال در آفریقا و دومین عامل مرگ نوجوانان در کل دنیاست. وی سرعت فعالیت‌های پیشگیرانه در ایران را بسیار کندتر از سرعت پیشرفت آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: ضعف همکاری‌های بین بخشی هم باعث می‌شود نتوانیم با مشکل به خوبی مقابله کنیم.
جهانمیری ن‍‍‍ژاد با بیان این که هنوز صحبت درباره مسائل اولیه این بیماری در کشور ما خط قرمز محسوب می شود، افزود: متاسفانه بسیاری از نوجوانان و جوانان به دلیل عدم آگاهی از روش‌های انتقال، ناخواسته قربانی می شوند.